הקשר בין מותג האופנה, מעצבי העל ותחום הבישום, לא תמיד היה כל כך הדוק. מי שתרמה לחיזוק הקשר ולתפיסה כי כול מעצב אפנה משפיע חייב ליצור בשמים על שמו שישלים את קולקציית ההלבשה, הייתה קוקו שאנל. אגדת האופנה המפורסמת העזה והשיקה בושם על שמה וקראה לו בפשטות "שאנל 5". הבושם שלה ביטא את הדרך בה היא הלבישה נשים: קו נקי ופשוט, אלגנטי ומשוחרר עם קריצה. האישה שהמציאה את השמלה השחורה הקטנה הדקה גם את הקשר בין בישום לאופנה.

חבורת האופנאים הפריזאית שסבבה את שאנל, החלה אף היא לחבר ניחוחות לקולקציות של ריח ומשנות ה-40 של המאה הקודמת, כול מעצב הוט קוטור שמכבד את עצמו מדיור ועד באלנסייגה, מאיב סן לורן ועד קלואה- משיק ליין של בשמים שייצג אותו.

 

סוד ההצלחה של בשמי המעצבים האופנתיים

הצלחת בשמי המעצבים טמונה בנגישות שלהם. נשים וגברים אופנתיים חולמים לרכוש ז'קט של שאנל או נעליים של איב סן לורן במחיר של אלפי אירו, לרובם אין את התקציב המתאים לפריטי מעצבים. מה עושים? רוכשים בושם של אותו מותג במחיר צנוע הרבה יותר ומגשימים את החלום!

בשמי המעצבים משלימים את החזון והמראה העכשווי של בית האופנה. הם מעוצבים ומושקעים: מבקבוקי קריסטל ועד סרטי בד, מעיצובים בדוגמאות של שמלות ומחוכים ועד בקבוקי תכשיט מהודרים- כול אלה נועדו להשביע את רעב ההמונים למותגים אופנתיים.

 

כיצד בוחרים בושם אופנתי?

בבשמים, כמו בקולקציות ביגוד יש אופנה: בשנות ה-80 שלטו הניחוחות הסינתטיים כמו צ'רלי של רבלון, בשנות ה-90 נולדו בשמי היוניסקס בסגנוןCK1, בשנות ה-2000 נולד עידן האינדיבידואליזם בבישום, בו כול אדם יכול לבטא את עצמו באמצעות בשמי מעצבים או בשמי בוטיק מגוונים.

אופנת הריח הנוכחית שואבת את השראתה מיצירות בישום גדולות וקלאסיות שמשדרות חושניות ועומק. הבישום המודרני מעודד אותנו להיות מי שאנחנו ומאפשר לאישה לבטא את נשיותה בכול דרך שתבחר ולגבר להתחבר לנוכחות הגברית שלו.

מבחינת משפחות ריח ותווי ניחוח אנו עדים בשנים האחרונות לחזרה לשורשים: מוסק, פצ'ולי, וניל, אמבר, ורד ואלגום שהיו פופולריים בעבר, שוב תופסים את מרכז הבמה. אליהם מתחברים אקורדים עציים של ארז, עץ אוד ועץ דמעות סיאם המרמזים על טרנד עצי שמגיע אלינו הן בגזרת הבישום הגברי והן במחלקה הנשית.

נשים שמתחברות למגמה זאת הן לרוב נשים מלאות עוצמה וכריזמה.

 

על הקשר בין תחזית וטרנד

תחזית היא נבואה, היא מאפשרת למעצבים ולאמני הבישום לצפות את המתרחש בזירה כמה שנים קדימה. לצד תצוגות האופנה של העונות הבאות, מתכננים מעצבי העל את קולקציות הבישום שלהם ביחד עם אמני הבישום שלצדם.

התחזיות הללו, שמושפעות מהלך רוח חברתי, כלכלי ופוליטי יכתיבו את הבשמים שיעלו על המדפים בשנים הקרובות. למשל: כשמחיר הזהב בעולם עולה, צרכנים מחפשים בשמים מטליים, זהובים וזוהרים יותר. כשתחזיות האופנה מנבאות התחזקות של טרנד הכושר והבריאות, יופיעו על המדפים קולקציות של בשמי פנאי וספורט.

התחזית אינה אקראית, אלא משקפת את הסוציולוגיה של המין האנושי ואת רוח התקופה!

 

5 טיפים להתאמת בושם מעצבים אופנתי

  • מומלץ לבחור בושם של מעצב על שאתם מתחברים לסגנון שלו.
  • מעצבי האופנה נוהגים להוציא גם מהדורות של בשמים עונתיים, כדאי לנסות אותם.
  • התאימו את סגנון הבושם לסגנון הלבוש והסטיילינג שלכם.
  • כדאי להחליף בושם לפי צבעי הבגד, האירוע, עונת השנה והשעה ביממה.
  • נשים יכולות לבחור גם בישום גברי, אל תהססו להעז.