מכירים את המנהג לכתוב על העצמה נשית ביום האישה או לשם גיוון ביום האישה הבינלאומי ועל אהבה לכתוב למשל ביום האהבה, אז זהו שאנחנו החלטנו שלא, מספיק עם ההרגל הזה והנה אנחנו מתקדמים. אז מי שנתנה לנו השראה היא האחת והיחידה המלכה הבלתי מעורערת של אימפריית הקוסמטיקה האמריקאית - אסתי לאודר, הגברת אסתי לאודר בשבילכם, או לפחות למי שנולד עם הנימוס האמריקאי, האחת והיחידה.
אסתי לאודר Estee Lauder הקימה בשנת 1946 חברת קוסמטיקה אמריקאית קטנה והייתה מדור המייסדים של שוק הקוסמטיקה והביוטי האמריקאי והעולמי. אולי הצלחה נשית בעולם העסקי מצלצלת לכם כדבר מוכר היום אבל הסיפור שלנו מתחיל אי שם בשנות החמישים עוד לפני גלי הפמיניזם של שנות ה-60 וה-70 וזה היה עולם שונה לגמרי לנשים ולכל המצקצקות נכון גם היום עוד יש הרבה על מה לעבוד. אז במלחמת העולם השנייה נשים היו דווקא כוח עבודה מוביל וחיוני במפעלים ובתעשייה כי הרבה גברים לחמו בחזית אבל עם סוף המלחמה הן "חזרו" הביתה ישר אל מה שכונה אחר כך "דור הבייבי בום" וכך גם הוצגו בפרסומות שכולנו מכירות ומכירים משנות ה-50 של נשים מחייכות ליד הסירים במטבח.
אלא מה...דווקא אז שוק האופנה האמריקאי התאושש והחל לצמוח יחד עם כל המשק ותרבות הצריכה ממש בתחילת דרכה (עוד נצרוך הרבה יותר...) הוציאה הרבה נשים שוב לעבודה, למרות שמיתוס המטבח נשאר וזה לא שאנחנו נגד בישולים, אין על בישולים ואוכל בכללי אבל עצמאות כלכלית היא דבר חשוב לנשים ולגברים.
אבל נחזור לאסתי לאודר, אסתי לאודר החלה דרכה כבת למהגרים יהודים ממוצא הונגרי בקווינס ניו יורק בשם ג'וזפין אסתר מינצר, אמרנו מלכה נכון? את השם לאודר קיבלה מבעלה ואת הידע לרקוח קרמים מהדוד, אבל את האימפרייה היא בנתה בעצמה בעשר אצבעות. היא למדה לרקוח קרמים שהפכו לאגדה עד היום מדוד שלה שהיה כימאי והתחילה עם ליין קטן של מוצרי קוסמטיקה. אז איך כמה קרמים הופכים לאיממפריית קוסמטיקה עולמית אתם שואלים? אסתי לאודר אמרה בראיונות לעיתונות שאף פעם לא חלמה על הצלחה היא פשוט עבדה קשה, מאד קשה. לאודר נחשבה לגאון שיווקי שהמציאה את כל הטקטיקות שהיום נראות לנו בסיסיות בעולם השיווק כמו למשל מתנה על כל קנייה, או דוגמיות של מוצרים כן זה היא המציאה הכל ובשנת 1988 נבחרה לאשת העסקים המובילה של המאה ה-20 בטיים מגזין - האישה היחידה כמובן.
מספרים על אסתי לאודר שהייתה חרוצה נחושה, לא קיבלה "לא" כתשובה והאמינה בשיטות מכירה ושיווק מאד ייחודיות. לאחר שההפצה בשוק האמריקאי התרחבה היא החלה להוציא את מוצריה לשיווק בשוק העולמי והשאר היסטוריה.
את הבושם הראשון משיקה אסתי לאודר בשנת 1953 בושם לאישה בשם Youth Dew טל נעורים בתרגום חופשי שנחשב אחד הבשמים הסקסיים שנוצר בשנות החמישים. בושם אקזוטי מאד ספייסי עם תווים חמים וייחודיים וניחוח עוצמתי עשיר, מספרים שכדי לשווק את הבושם היא שפכה קצת מהבושם על רצפת כלבו יוקרתי והניחוחות המתוקים כבשו את הלקוחות...
Youth Dew by Estee Lauder
הבושם הראשון שמשיקה אסתי לאודר בשנת 1953 "Youth Dew". ליין הבשמים הלך והתרחב ורבים מהבשמים של אסתי לאודר הפכו לקלאסיקות אייקוניות, בשמים נצחיים שנמכרים עד היום.
אוולין כלתה של אסתי לאודר ,אשתו של בנה הבכור, הפכה לאחת ממפתחות הבשמים המובילות ומנהלת בכירה בתאגיד והיא סיפור של השראה נשית בפני עצמה, אבל באופן כללי חברת אסתי לאודר הייתה ידועה כמעסיקה רצינית של הכוח הנשי במשך השנים.
אז כל מה שנשאר לנו לומר הוא כמה השראה יש באישה אחת לשמור וללמוד!
והנה עוד כמה בשמים מליין הבשמים של אסתי לאודר שכולכם מכירים ואוהבים:
Modern Muse EDP
Pleasures EDP
Sensuous EDP
Estee EDP
Pleasures For Men EDP